Objavljeno 07.10.2021.

Kako izbjeći negativna utjecaj jeseni na mentalno zdravlje?

Sunčani dana nažalost prolaze, temperature su sve niže i kiša pada, nebo je sivo i apsolutno sve je tmurno. Za mnoge je jesen godišnje doba kada se osjećaju turobno zbog sve hladnijeg zraka i kraćih dana.

Turobno (melankolično, mračno, depresivno) raspoloženje je uobičajeno s promjenom godišnjeg doba, osobito nakon prolaska ljeta. Ljudi se osjećaju energičnije kada je vedro i sunčano te umornije s dolaskom zimskih dana kada više jedu i duže spavaju.

Razdražljivo raspoloženje s dolaskom jeseni utječe na samopouzdanje, smanjen seksualni nagon, gubitak užitka u aktivnostima i sve rjeđa druženja s prijateljima.

Negativan 'utjecaj' jeseni i zime na mentalno zdravlje, moguće je spriječiti tako što ćeš:

Izaći u šetnju kad god to vrijeme dozvoljava, jer je provođenje vremena na otvorenom najbolji način da se podnesu promjene i pritisci.

Tjelesno se aktivirati kako bi se povećala razina energije. Pomoći mogu i kućanski poslovi, vrtlarstvo ili lagana šetnja. Znaš li kako biciklizam i trčanje imaju isti učinak kao antidepresivi u liječenju blage depresije?

Uložiti u 'SAD' lampu koja je posebno dizajnirana i pomaže kod depresije koja se javlja s promjenom vremena. Ovaj oblik terapije sa svjetlosti redovnom uporabom može vratiti bioritam natrag u normalu pomoću light box-a.

Za kraj pokušaj primijetiti i cijeniti ljepote zimskog vremena, jer promjena stava čini čuda.

Foto: pexels
A.Đ.H.


Povezani sadržaj