Objavljeno 08.03.2017.

Žensko poduzetništvo: najbolji uvjeti u Novom Zelandu, Kanadi i SAD-u, najveći udio žena među poduzetnicima u Ugandi

Mastercard® Index of Women Entrepreneurs otkriva u kojim zemljama napreduje žensko poduzetništvo, što motivira žene da se bave poduzetništvom te koje uvjete treba osigurati za razvoj ovog segmenta.


Žensko poduzetništvo temelji se ponajprije na dvjema platformama – želji za uspjehom ili potrebi za preživljavanjem,a pristup financijskim uslugama i lakoća poslovanja su uvjeti kojiotvaraju put za napredak poduzeća u vlasništvu žena – pokazuje studija Mastercard Index ofWomenEntrepreneurs. Istovremeno, glavne zapreke koje mogu obeshrabriti žene da postanu poduzetnice su društvene predrasude i slabije mogućnosti napredovanja, a za njihovo svladavanje ključna je podrška iz okruženja.

Razvijena tržišta su na vrhu ovogindeksa žena poduzetnica, predvođena Novim Zelandom (74,4, prvo mjesto), Kanadom (72,4, drugo mjesto) i Sjedinjenim Američkim Državama (69,9, treće mjesto). Ove zemlje imaju najbolje uvjete koji podupiru žensko poduzetništvo, poput malih i srednjih poduzeća, te osiguravaju visoku kvalitetu upravljanja i lakoću samog poslovanja.

Mastercard Index of Women Entrepreneurs tako otkriva 10 vodećih tržišta kojapružaju najbolje uvjete i mogućnosti za žene kako bi se ostvarile kao uspješne poduzetnice:

1. Novi Zeland – 74,4                                          
2. Kanada – 72,4                                              
3. Sjedinjene Američke Države – 69,9                           
4. Švedska – 69,6                                              
5. Singapur – 69,5
6. Belgija – 69,0
7. Australija – 68,5
8. Filipini – 68,4
9. Ujedinjeno Kraljevstvo – 67,9

S druge strane, u zemljama s nižim dohotkom, kao što su Uganda (34,8%), Bangladeš (31,6%) i Vijetnam(31,4%),najviše je žena poduzetnica koje se za to odlučuju iz nužde, a ne zbog toga što su motivirane dobrom poslovnom prilikom.

Također, utvrđeno je vodećih 10tržišta na kojima je udio žena koje su vlasnice poduzećanajvećiu odnosu na ukupan broj svih vlasnika poduzeća:

1. Uganda – 34,8%
2. Bocvana – 34,6%
3. Novi Zeland – 33,3%
4. Rusija – 32,6%
5. Austrija – 32,4%
6. Bangladeš – 31,6%
7. Vijetnam – 31,4%
8. Kina – 30,9%
9. Španjolska – 30,8%
10. Sjedinjene Američke Države – 30,7%

'Ambiciozne i snalažljive žene treba promatrati kao novu poslovnu priliku. Dok se društva bore protiv postojećih kulturalnih predrasuda, mi ćemo dati svoj doprinos stvaranjem uvjeta koji će omogućiti uvjete za osobni razvoj i ekonomski rast', izjavila je Martina Hund-Mejean, financijska direktorica u kompaniji Mastercard.

'Povećanjem pristupa kritičnim mrežama, naša studija pokazuje kako žene sve više prepoznaju svoj puni potencijal, ostvaruju svoje ciljeve te timeubrzavaju uključivrast. Imamo sjajnu priliku da se suočimo s društvenim i organizacijskim problemima te dodatno osnažimo žene na vodećim pozicijama', rekla je AnnCairns, predsjednica za međunarodna tržišta u kompaniji Mastercard.

Mastercard Index of Women Entrepreneurs pokazuje da zemlje koje pružaju dobre uvjete poslovanja stvaraju poduzetnice koje su vođeneželjom za napretkom, dok zemlje s lošijim uvjetima poslovanja stvaraju poduzetnice koje su vođene potrebom da opstanu. Isto tako,indeksistražuje razlike u faktorima koji pomažu ili koče razvoj ženama poduzetnicama.

- Što potiče žensko poduzetništvo na tržištima u razvoju? Borbenost. Uganda (34,8%), Bangladeš (31,6%), Vijetnam (31,4%) i Kina (30,9%) ušli su na listu među prvih deset tržišta prema udjelu žena u ukupnom broju vlasnika poduzeća. Na tim tržištima žene iskorištavaju poslovne mogućnosti koje se ne temelje samo na znanju ili inovacijama.

- Međutim, uspješne tvrtke ne opstaju samo zahvaljujući borbenosti. Da bi žene poduzetnice mogle napredovati, trebaju pristup financijskim uslugama i proizvodima te im trebaju biti omogućeni lakoća poslovanja, podrška malim i srednjim poduzećima i dobro upravljanje – kao što je to slučaj na Novom Zelandu (74,4), u Kanadi (72,4), SAD-u (69,9), Švedskoj (69,6) i Singapuru (69,5) koji su zauzeli prvih pet mjesta na indeksu.

- Postoje i druga tržišta kao što su Filipini (68,4, 8. mjesto na indeksu), Peru (64,3, 23. mjesto), Malezija (63,9, 25. mjesto), Kina (61,3, 31. mjesto) i Meksiko (59,1, 40. mjesto) gdje uvjeti za poduzetništvo nisu tako pogodni, ali usprkos tome lokalno poduzetništvo je dinamično s jasnim percepcijama poslovnih prilika i visokim mišljenjem o uspješnimpoduzetnicima. Žene poduzetnice su ovdje vođene snažnom željom za uspjehom.

- Tržišta poput Indije (41,7, 49. mjesto na indeksu), Saudijske Arabije (37,2, 52. mjesto) i Egipta (34,0, 53. mjesto) ukazuju na činjenicu da društvene predrasude protiv žena umanjuju njihovu sposobnost da dođu do vodećih pozicija i okušaju se u poduzetničkim mogućnostima.

- Prema indeksu, neke od najvećih prepreka koje sprječavaju da se žene uključe u poslovanje su nedostatak financijskih sredstava (poduzetničkog kapitala), zakonodavna ograničenja, institucionalna neučinkovitost, strah od neuspjeha te nedostatak obuke i obrazovanja. U 54 tržišta koja su pokrivena istraživanjem, barem jedan ili više navedenih čimbenika koče napredak žena kao poduzetnica.

PR članak




Povezani sadržaj