Objavljeno 23.02.2018.

Istraživanje potvrđuje koliko se glazba promijenila u 20 godina: Nekad je najčešća riječ u stihovima bila 'ti', a danas je 'ja'

Studija stihova pjesama je pokazala da selfie generacija voli 'Ja, ja i samo ja' glazbu, da je 'ljubav' 117% češća riječ u stihovima nego 1998., a da je 'seks' doživio pad popularnosti od 69 posto.


Novo istraživanje kompanije Mastercard otkriva da glazba selfie generacije ocrtava samousredotočenosti materijalizamu usporedbi s glazbom prije 20 godina. Najčešća riječ u stihovima danas je 'ja', 43% češća nego 1998. kada je 'ti' bila najpopularnija riječ u pjesmama. 

Istraživanje daje uvid u evoluciju glazbe u zadnja dva desetljeća. Od SpiceGirls do LittleMixa, od Eltona Johna do EdaSheerana i od Jamiroquaija doStormzyja, Mastercard je istraživao koji glazbeni stihovi odražavaju glavne interese generacije Z. Rezultati su nastali usporedbom popularne glazbe iz 1998. i hitova za 2017./2018., a analizirano je 73.000 riječi iz 200 pjesama.

Slušamo glazbu o ljubavi, zdravoj prehrani i vježbanju

Pjesme danas imaju 20% više optimističnog i radosnog vokabulara, a riječ 'ljubav' se koristi 117% više u odnosu na 1998. Ne samo da smo sretniji i usredotočeniji na ljubav, nego pjesme uključuju više riječi i veći raspon vokabulara u pjesmama.

Možda kao rezultat usredotočenosti generacije Z na same sebe i na komunikaciju u digitalnom svijetu, seks je - uz pad od 69% - značajno manje popularna tema u glazbi nego 1998. Istovremeno, kako vanjski izgled dobiva na važnosti u stvarnom životu, tako popularnost povezanih riječi raste i u pjesmama, i to za 116%, pa je 'ljepota' doživjela rast od nevjerojatnih 2.300%. 

Utjecaj društvenih mreža i celebrity kulture potvrđuje i pojavu tema poput zdrave prerane i vježbanja u stihovima - riječ 'zdravlje' je 55% popularnije nego 2018.. a 'tijelo' čak 428%. 

Glazbenici vole brendove

Generacija Z odrasta uz pristup globalno poznatim brendovima što je vidljivo i iz stihova popularnih pjesama. Riječ 'brend' se koristi 180% više nego 1998., a razni brendovi su spomenuti 345% češće. Tako DJ Khaled pjeva 'Put that booty on that Gucci belt', a Little Mix tvrdi 'They call me Lamborghini'.

Rezultate istraživanja predstavljene u povodu 20. obljetnice sponzorstva The BRIT Awards, je komentirala Nicola Grant, direktorica marketinga i komunikacija za Ujedinjeno Kraljevstvo i Irsku u kompaniji Mastercard: 'Od punk rocka do girlpowera, glazba odražava svijet oko nas, pa je zanimljivo vidjeti kako se tekstovi danas razlikuju od onih prije 20 godina. Društvene mreže su 1998. jedva postojale, a od tada tehnologija ima sve veću ulogu u našim životima. Glazba zasigurno odražava ovo, nolijepo je vidjeti da nismo potpuno usredotočeni na sami sebe - slušamo pjesme koje govore o ljubavi više nego ikada.'

Personalizirani soundtrack

Mastercard je, u povodu 20. obljetnice svog sponzorstva BRIT Awards 2018. i u sklopu svoje kampanje Start Something Priceless, predstavio i koncept koji bilo kome omogućava da posluša Soundtrackoftheir Life. Korisnici samo trebaju unijeti korisničko ime za Twitter na uk.mastercard.com/socialsong, a Mastercard će koristiti emotikone, ključne riječi i fotografije objavljene tijekom proteklih godina kako bi ih pretvorio u jedinstveni ritam, odnosno personalizirani soundtrack. 

PR članak




Povezani sadržaj